Thursday, January 6, 2011

APA HEBAT DENGAN AMAH INDON...

Baru-baru ini, kita dikejutkan dengan cerita 18sx, apabila seorang menteri dikatakan merogol, memperkosa seorang amah yang berkerja dengan beliau, konon berlakunya bertahun dulu. Dipaparkan amah ini seorang yang memiliki tubuh sedang2 tapi seksi (berdasarkan gambar yang dikeluarkan oleh blogger, entah benar entah tidak).

Pelik dengan sikap blogger hari ini yang tidak bertanggungjawab, mencipta isu dengan melemparkan bukti yang tidak wujud, meminta rakyat menilai sehingga menyusahkan ramai yang terlibat. Menuduh atas dendam peribadi yang tak sudah, akhirnya bangsa sendiri yang rugi digelak ketawa orang diluar sana.

Hari ini, penafian telah dibuat oleh menteri yang dituduh, sedia disoalsiasat oleh pihak berkuasa. Jika perkara ini benar berlaku, dosa perlu ditanggung azab menanti dunia akhirat. Jika sebaliknya, perkara ini hanya fitnah yang dicipta...hukuman paling berat perlu diberi supaya pengajaran pada yang lain untuk perkara ini tidak berulang lagi.

Bicara hati : Berfikir dengan akal yang waras, hairan dibuatnya, apa yang amah tu ada sehingga seorang menteri memilih kaca dari intan yang beliau miliki...

1 comment:

ADA BERANI said...

TERINGAT KEPADA KATA-KATA HIKMAT SUATU MASA DAHULU ... "AGAK-AGAKLAH BRO, KOK YA PUN ..." -

KALAU INGIN MENUMPANG MANDI
PERTAMA TELUK KEDUA PANTAI
KALAU INGIN BLOG BERINTEGRITI
MENULIS TU JANGAN MAIN BANTAI ...