Friday, April 16, 2010

BN PUNCA MAKSIAT BERLELUASA?

harakahdaily
Melaka: Rakyat mesti membuat perubahan dalam pilihan raya umum akan datang kerana jelas kerajaan Barisan Nasional (BN) gagal menangani gejala maksiat termasuk pembuangan bayi yang semakin berleluasa sekarang.

Ketua Penerangan PAS negeri, Sofi Wahab berkata, rakyat negeri ini juga bertanggungjawab terhadap gejala maksiat yang berlaku itu kerana memilih kerajaan BN yang seolah-olah memandang sebelah mata akan hal itu.

“Kita bimbang dengan statistik yang dikeluarkan oleh jabatan Agama Islam Melaka (Jaim) baru-baru ini yang menyatakan bahawa 393 anak luar nikah dilahirkan di Melaka tahun 2009 dan 388 pada tahun 2008.

“Apakah kerajaan ini ingin terus membiarkan perzinaan dan dosa besar ini terus berleluasa,” ujarnya kepada Harakahdaily.

Bicara hati: Rasanya sahabat kita yang hanya pandai menasihat cuba-cubalah pandang ke Selangor bilamana bertukar saja pemerintah, BN kepada Pakatan Rakyat yang pasti wujud 4000 tempat judi, hiburan, spa beroperasi secara haram (Fakta oleh Majlis Keselamatan Negara) sedangkan hanya 700 lesen dihadkan oleh BN ketika memerintah...

No comments: