Sunday, April 18, 2010

TANPA PAS...PKR BAKAL BERKUBUR DI HULU SELANGOR




Beberapa tahun lalu, Zaid Ibrahim kecam PAS kerana memfailkan saman terhadap Kerajaan Kelantan ekoran perlaksanaan hukum hudud. ‘Free Thinker’ ini sanggup menyaman Kerajaan Kelantan demi mempertahankan ideologinya yang tidak mempercayai agama.

Hari ini, atas dasar kepentingan politik semata-mata, nada suara dan gerak laku pemimpin-pemimpin PAS nyata berbeza malah memuji Zaid sebagai tokoh paling layak untuk dicalonkan dalam mewakili Pakatan Haram di Parlimen Hulu Selangor.

Pemilihan Zaid ini telah mencetuskan kontroversi di kalangan ahli-ahli dan petugas PAS dalam Pilihan Raya Kecil Hulu Selangor ini kerana ramai yang mempertikai pemilihan beliau disebabkan perangai dan tingkah laku yang tidak melambangkan seorang Islam dan Melayu.

Demi menjaga hati parti DAP dan PKR, pemimpin PAS telah mengadakan sesi penerangan khas membabitkan 3,000 petugas dari seluruh negara. Atas alasan itu, PAS khuatir ahli-ahlinya tidak bermotivasi untuk menjalankan tugas dalam Pilihan Raya Kecil Hulu Selangor -Wira Hulu Selangor

Bicara hati : Jelas sekali PKR terpaksa mengharapakan jentera PAS yang kita akui kental dalam menghadapi apa jenis pilihanraya, namun kali ini sedikit segan PAS mendokong Zaid Ibrahim yang punyai masalah moral, takut dikatakan shubahat...

No comments: