Saturday, April 24, 2010

PENGUNDI HANTU - TAKTIK LAPUK PR BERULANG KEMBALI


KUALA KUBU BARU: Parti Keadilan Rakyat (PKR) hari ini mendakwa wujud pengundi hantu di Parlimen Hulu Selangor selepas mendapati terdapat kepincangan dengan maklumat yang diberikan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Menurut Pengarah Pilihan Raya PKR, Fuziah Salleh, pihaknya telah mendapat senarai pengundi yang berumur 90 tahun ke atas dalam parlimen Hulu Selangor yang tidak diketahi sama ada masih hidup ataupun sudah meninggal dunia.

"Kita telah mengenal pasti 201 nama dalam daftar pemilih yang berumur 90 tahun keatas dalam parlimen Hulu Selangor yang kita tidak tahu masih hidup ataupun tidak.

sumber - Mstar



Di Bagan Pinang dulu pun ada juga kedengaran cerita pengundi hantu yang disebarkan oleh Ketua Pemuda PAS iaitu Nasrudin Tantawi apabila menyedari kemenangan tak berpihak kepada mereka.

Kini cerita yang sama juga diputarkan bagi menutup kekecewaan mereka akibat tak mendapat sokongan masyarakat Hulu Selangor.

Bicara hati : pihak Pakatan Rakyat cuba mencari alasan untuk menyalahkan pihak yang terlibat (SPR) sekiranya mereka kalah, kalau menang diam membisu tak pernah nak mohon maaf...

No comments: