Tuesday, April 20, 2010

PKR TERDESAK...PERAS UGUT RAKYAT MISKIN



“Bantuan zakat daripada Pusat Zakat Selangor akan dihentikan jika anda memasang bendera Barisan Nasional (BN) di rumah anda.” Itulah ugutan diterima penduduk kawasan perumahan Southern Kinta Consolidated (SKC) di sini, dipercayai dilakukan penyokong kuat pakatan pembangkang pada kempen pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor. Ugutan itu terbongkar ketika jentera Pemuda BN melancarkan ‘Kempen Satu Rumah Satu Bendera BN’ dengan menyerahkan bendera berkenaan kepada penduduk, tetapi dipulangkan semula kerana lebih 100 penduduk dari kawasan perumahan itu bimbang dikenakan tindakan berkenaan."

MELAMPAU!! bila zakat yang merupakan hak rakyat miskin dijadikan modal oleh pimpinan PKR Selangor untuk memeras ugut bagi mendapatkan sokongan. Jelas kini DEMOKRASI TERPIMPIN yang diamalkan oleh PKR selama ini bagai menanam tebu di hujung lidah...hanya pandai bermain kata.

Bicara hati : raihlah sokongan dengan cara terhormat, jangan kerana kita punya kuasa yang miskin ditindas, mereka punya hak untuk memilih pemimpin yang dapat membela masa hadapan...

1 comment:

MAWAR BERDURI said...

salam?

pkr kan parti kerat rakyat...bengong tul! tak paham kenapa masih ada penyokong!!!!