Monday, April 19, 2010

MASIHKAN KAU INGAT...BANGLO ECXO SELANGOR

Tiba-tiba terdetik di fikiran teringatkan peristiwa lama BANGLO EXCO Selangor di Seksyen 7 Shah Alam. Sebelum ini, beria-ria sangat pihak kerajaan PAKATAN RAKYAT inginkan 10 UNIT BANGLO tersebut dijual atau dijadikan produk pelancongan atas alasan mengelakkan pembaziran seperti yang berlaku semasa pemerintahan Barisan Nasional.



Hakikatnya sehingga kini, 2 unit banglo tersebut masih dihuni oleh YB Pegawai Kewangan Negeri dan YB Penasihat Undang-Undang Kerajaan Negeri dan meluluskan 2 unit yang lain untuk di huni oleh YAA Hakim Syarie dan YA Hakim Syarie. Selebihnya telah di pasarkan oleh PKNS kepada tetamu negeri, pelabur dan orang kenamaan. Dengan ini, terbukti bukan satu pembaziran apabila kemudahan yang disediakan memudahkan penjawat tinggi negeri berkhidmat dengan baik dan mengurangkan kos perjalanan.

Itulah... dulunya cukup pandai mengata kerajaan negeri pimpinan BN membazir, sedangkan apa yang dilakukan kini bagai 'mengata dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih'.

Bicara hati : malu-malu kucing EXCO PAKATAN RAKYAT nak guna kemudahan yang dulunya mereka umpat, segan kerana terlepas cakap...

No comments: